Небето

Сделката на Мърдок със Sky е изправена пред препятствия, но цената на акциите се покачва

Днешното съобщение на министъра на културата може да удължи окончателното решение до следващото лято

Медийният магнат Рупърт Мърдок

Марк Уилсън/Гети Имиджис

Противоречив опит на семейство Мърдок да консолидира напълно Sky в рамките на своята медийна империя може да се изправи пред повече препятствия.

Секретарят по културата Карън Брадли обяви днес, че има намерение да отнесе сделката за 11,7 милиарда британски лири на регулаторите на конкуренцията за пълно разследване на опасенията, че то заплашва медийния плурализъм.



Нейните опасения се основават на първоначален преглед на транзакцията от медийния регулатор Ofcom – но най-важното е, че пазачът изчисти твърденията на 21st Century Fox на Мърдок, че не е „подходящ и подходящ“ оператор да притежава лиценз за излъчване.

Депутатите от опозицията и пазарните анализатори вече уверено прогнозират, че сделката в крайна сметка ще се осъществи. Акциите на Sky се повишиха с над 3,5% в отговор.

Сделката ще позволи на Fox да закупи 61% от акциите на Sky, които все още не притежава, в сделка, която би оценила телевизионния оператор на близо 19 милиарда британски лири.

Но това също би означавало, че семейство Мърдок ще притежава, чрез две компании, една от главните новинарски мрежи в страната, Sky News, заедно с вестниците The Sun, The Times и Sunday Times, както и радиомрежата Talksport.

Брадли отхвърли едно предложено решение, което щеше да доведе до прехвърляне на редакционния надзор на Sky News към независим борд.

Тя обаче даде на Fox две седмици да се върне с преработено предложение, преди да вземе окончателно решение дали да отнесе изкупуването за пълно разследване.

Това казаха анализатори от Citi Ройтерс : „Притесненията относно стандартите за излъчване би било почти невъзможно да се заобиколят, докато вярваме, че групите ще могат да предложат отстъпки, които адекватно адресират опасенията относно множеството.“

Том Уотсън, секретар на културата в сянка, каза, че начинанията на семейство Мърдок „не си струват вестникарската хартия, на която са написани“, според Би Би Си .

Притесненията относно годността на Fox да управлява телевизионен оператор се основават както на силната десница на нейната новинарска мрежа в САЩ, така и на твърденията за сексуален и расов тормоз на работното място във Fox News.

Проблемите с пристрастието са по-малко уместни в Обединеното кралство, където телевизионните оператори са обхванати от строги правила за безпристрастност. Ofcom заяви, че не е открила доказателства, че висшите шефове са запознати с твърденията за тормоз.

Sky казва, че ако сделката бъде отнесена за пълно разследване, това може да отложи окончателната присъда до следващия юни.

Рупърт Мърдок 'да получи зелена светлина за поглъщането на Sky'

7 април

Според докладите Рупърт Мърдок трябва да получи разрешение да поеме пълен контрол над Sky, без да изпуска новинарската си ръка.

Ройтерс цитира двама души, 'запознати с въпроса', които казаха, че Европейската комисия безусловно ще одобри сделката, когато се събере, за да вземе официално решение по-късно днес.

Ofcom също проучва изкупуването, след като министърът на културата Карън Брадли поиска пълен преглед, включително дали Мърдок са „годни и подходящи“ да държат лиценза за излъчване на Sky след скандала с хакване на телефони през 2010 г.

Но Регистърът спекулира, че регулаторът на Обединеното кралство „едва ли ще противоречи на антитръстовите регулатори на ЕС“.

Ако е правилно, това означава, че Мърдок, чрез 21st Century Fox, ще получат правото да купят 61% от Sky, които вече не притежават.

Според него сделката ще струва около £11,7 милиарда The Independent , но предизвика противоречия на фона на твърдения, че ще навреди на медийния плурализъм, тъй като Мърдок притежават и вестниците The Times, Sunday Times и The Sun.

Цитирани са и новинарските репортажи на Fox в САЩ, които биха нарушили британските медийни разпоредби.

Акционерите отделно изразиха загриженост относно сделката, посредничеството на Fox, когато нейният главен изпълнителен директор Джеймс Мърдок също е председател на придобиваната компания.

Семейство Мърдок твърдят, че опасенията за плурализма не са валидни, тъй като вестниците са част от отделна компания News UK, а възходът на Facebook и Google промени медийния пейзаж.

Мърдок ще се изправи пред теста за „годен и правилен“ за поглъщането на Sky

16 март

Опитът да се поеме пълен контрол над оператора през 2010 г. се провали, но семейството казва, че пазарът се е променил

Опитите на Рупърт Мърдок да консолидира Sky в рамките на своята медийна империя ще трябва да бъдат изправени пред пълния контрол от страна на регулаторните органи на Обединеното кралство, след сезиране от министъра на културата Карън Брадли.

Тя каза пред парламента този следобед, че е издала известие за европейска намеса въз основа на „медиен плурализъм и ангажимент към стандартите за излъчване“, се казва в Daily Telegraph .

Това означава, че медийният надзорен орган, Ofcom, ще проведе 40-дневен преглед дали пълното притежаване на Мърдок, чрез различни компании, на вестниците Sky, The Times, The Sunday Times и The Sun и радиостанцията Talksport, подкопава плурализма на медиите.

В същото време ще бъде поискано да преразгледа дали Fox, която е критикувана за пристрастие към дясната печалба в САЩ, е „подходяща и подходяща“ компания, която да поеме лиценза за излъчване на Sky, казва Пазителят .

Известието също така означава, че Органът за конкуренция и пазари ще бъде изготвен, за да проведе свое собствено едновременно разследване на аспектите на сделката за конкуренция.

Семейство Мърдок, чрез вече несъществуващия бизнес на News Corporation, който по това време пряко притежаваше активите на семейството във вестниците в Обединеното кралство, се опитаха да придобият 61% от Sky, която все още не контролира през 2010 г.

Но въпреки че Ofcom казва, че компанията ще остане „годна и подходяща“ да притежава лиценз за излъчване, Guardian казва [2], че е изразила загриженост относно тогавашния председател Джеймс Мърдок след скандала с хакване на телефони в News of the World.

След огромна политическа реакция и тежка поява пред парламентарна комисия на Джеймс и баща му Рупърт, сделката беше изоставена.

Оттогава вестниците бяха отделени в нова компания News UK, а активите на компанията за излъчване и производство на филми бяха консолидирани във Fox. Той наддава £11,7 милиарда за непогасения дял в Sky.

Семейство Мърдок вярват, че пазарът се е променил и сделката вече е фундаментално различно предложение, не на последно място поради нарастването на харесванията на Facebook и Google като разпространители на новини.

Джеймс Мърдок, който беше преназначен за председател на Sky през януари миналата година, казва, че предишното обещание за отделяне на Sky News в независима ръка този път няма да е необходимо.

Противниците обаче продължават да твърдят, че семейството ще има твърде голям контрол върху медиите в Обединеното кралство.

Sky се съгласява с поглъщането на Fox за £18,5 милиарда, но все още може да бъде блокирано

16 декември 2016 г

Sky прие вчерашната официална оферта за поглъщане от 18,5 милиарда паунда от 21st Century Fox, въпреки опасенията, че сделката ще даде на Рупърт Мърдок прекомерно влияние върху британските медии.

Fox вече контролира 39 процента от Sky и връзката, която ще даде на Мърдок пълен контрол, „ще бъде изправена пред контрол от страна на европейските надзорни органи на конкуренцията и също така може да бъде отнесена към британските власти, за да проучат въздействието му върху медийния плурализъм“, казват Daily Telegraph .

В опит да се справи с тези опасения, семейство Мърдок даде обещания за работни места и инвестиции, включително обещание да харчи 700 милиона британски лири годишно за производство в Обединеното кралство - въпреки че те не са правно обвързващи.

Fox също се опита да смекчи опасенията, че Sky News може да стане по-подобен на партизанския американски канал Fox News.

„Fox ще продължи да излъчва новини под марката Sky, като поддържа отличните си данни за съответствие с Кодекса за излъчване на Ofcom“, каза говорител.

Заместник-лидерът на лейбъристите Том Уотсън, заедно с други политици от целия политически спектър, призова министъра на културата Карън Брадли да отнесе сделката към Ofcom.

Сега Брадли има десет дни, за да реши дали кандидатурата на Fox предизвиква опасения в обществения интерес относно медийния плурализъм.

Освен това редица акционери на Sky, включително Standard Life Investments и Jupiter Asset Management, „поставиха под съмнение независимостта на неизпълнителните директори и способността им да извличат по-висока цена, след като възможна оферта беше обявена миналия петък“, казват Би Би Си .

Тези инвеститори смятат, че цената на акциите на Sky в момента е понижена и че офертната цена от £10,75 за акция, нейното ниво миналия февруари, е твърде ниска.

Има и опасения относно конфликт на интереси в управлението, тъй като синът на Мърдок Джеймс е едновременно главен изпълнителен директор на Fox и от януари председател на Sky.

Фокс на Мърдок 'да направи официално предложение за Sky днес'

15 декември

21st Century Fox, телевизионният и филмов бизнес на Рупърт Мърдок, ще формализира предложението си за закупуване на цялото Sky още днес, съобщава Град AM .

Миналия петък беше неофициално договорена сделка, като Fox плати £10,75 на акция за 61% от телевизионния оператор, който все още не притежава, оценявайки Sky на £18,5 милиарда.

Мърдок „не се очаква да се отклони“ от тази цена, която представлява 28% надценка спрямо 836 пенса, при които акциите на Sky се търгуваха непосредствено преди да се появи новината за сделката.

Това обаче каза Standard Life Investments, един от акционерите на фонд мениджър на Sky Времената акциите на губещата компания бяха „очевидно на отлив“ и предложеното сливане „не е добра сделка“.

Заедно с няколко други институционални инвеститори, тя иска независими директори да настояват за по-висока оферта.

Ако двете компании продължат с планираната си схема на договореност, независимите акционери ще трябва да одобрят сделката с разлика 3-1 и подобно противопоставяне все още може да провали връзката.

Има и опасения относно предполагаем конфликт на интереси за главния изпълнителен директор на Fox Джеймс Мърдок, който е и председател на Sky.

Един топ 20 инвеститор каза пред Times: „Въпросът за нас не е непременно цената в този момент; за нас е повече, че искаме да сме сигурни, че самият процес е независим“.

След като сделката бъде формализирана, правителството ще има десет дни, за да реши дали да я отнесе до регулатора на излъчване Ofcom, което представлява друг риск за сделката.

Планираното изкупуване на Sky от News International, собственост на Мърдок през 2011 г., беше изоставено поради опасения за щетите, които ще нанесе на медийния плурализъм, и последиците от скандала с хакване на телефони.

Фокс вярва, че нещата са се променили оттогава, не на последно място защото се отдели от вестникарския бизнес на Мърдок, който притежава Times, Sunday Times и Sun.

Защо Мърдок няма да предложи Sky News като „регулаторна пешка“

14 декември

21st Century Fox на Рупърт Мърдок „не се очаква да предложи Sky News като регулаторна пешка“, за да осигури планирано сливане на стойност 18,5 милиарда британски лири.

Fox планира да купи 61% от Sky, които все още не притежава, в рамките на съживяването на плановете за консолидиране на активи в империята Мърдок, които бяха изоставени през 2011 г.

Тогава, след като тогавашният бизнес секретар Винс Кейбъл обяви тест за обществен интерес за защита на медийния плурализъм, Мърдок каза, че ще отдели Sky News като отделна единица със собствен редакционен съвет.

„Въпреки това се разбира, че Fox вярва, че пейзажът на индустрията се е променил значително оттогава и че трябва да има по-малко безпокойство относно въздействието на сделката върху разнообразието от гледни точки в медиите“, казва Пазителят .

През 2011 г. „превозното средство на Мърдок, което наддава за Sky, беше вече несъществуващата News Corporation“, която притежаваше както телевизионния и филмов продуцент Fox, така и вестниците, включващи The Times, Sunday Times, The Sun и вече затворените News of the World.

Оттогава Fox и вестникарският бизнес Мърдок, ребрандирани като News UK, са официално разделени.

Други медийни източници също се включиха в играта. „Дигиталната революция отбеляза огромен ръст от традиционните съперници на Мърдок в издателството, съчетано с възхода на по-нови играчи като Google и Facebook като разпространители на новини“, казва Guardian.

Политиците от целия спектър искат сделката да бъде отнесена към регулатора на излъчване Ofcom.

Инвеститорите също изразиха опасения относно сливането на Sky News в бизнес, който контролира Fox News, дясната мрежа, която се оказа противоречива в САЩ относно редакционната си пристрастност и точност.

Акционерът на Sky, Пенсионният фонд на местните власти, каза: „Всяка препоръка… би трябвало да се основава на подходяща премия, както и на гаранции за бъдеща честност, като се има предвид миналите резултати на бизнеса, контролиран от Мърдок“.

Основното притеснение на инвеститорите е, че Fox, който се контролира от сина на Рупърт Джеймс Мърдок, който е и председател на Sky, плаща за бизнеса./p>

Изкупуване на Sky: Възможно ли е поглъщането на Fox да бъде блокирано от Ofcom?

13 декември

Депутатите от двете страни на Камарата на общините призовават правителството да отнесе предложеното от 21st Century Fox поглъщане на Sky за £18,5 милиарда на регулатора на излъчване Ofcom.

Fox, телевизионният и филмов конгломерат, собственост на Рупърт Мърдок, вече контролира 39% от акциите на компанията. Тя се управлява от неговия син Джеймс, който е председател на Sky от януари.

Ето защо сделката е спорна и защо беше ефективно блокирана при последното й обсъждане през 2011 г.

Това каза бившият министър на културата Джон Уитингдейл, който приветства сделката Пазителят той би бил „удивен“, ако не беше препратено към кучето пазач.

Той каза: „Ще трябва да бъде разгледан от Ofcom, но конкуренцията в този сектор се е увеличила от последния път, когато е разгледан. Всъщност не виждам къде е възражението.

Загрижеността за плурализма на медиите може да се разсее през последните пет години, тъй като Fox and News Corporation, глобалният бизнес с вестници на Мърдок, бяха официално разделени, казва Мартин Фланаган в Шотландецът .

„В допълнение, много повече хора сега използват интернет за новини... отколкото основната и платена телевизия и вестникарска журналистика.“

Уитингдейл също каза, че „последният път беше намерено решение“, позовавайки се на теста за обществен интерес, поставен от бившия бизнес секретар Винс Кейбъл, който накара Sky да се ангажира да отдели новинарския си канал в отделна единица със собствен редакционен съвет.

Но след протеста заради хакването на телефони, което свали вестника News of the World, собственост на Мърдок, парламентът прие предложение срещу сделката и тя беше изоставена.

Депутати, включително Уитингдейл и бившият лидер на лейбъристите Ед Милибанд, призоваха сделката да бъде отнесена към Ofcom.

Правителството потвърди, че министърът на културата Карън Брадли ще вземе официално решение в рамките на десет дни.

Междувременно Sky и Fox се стремят да 'ускорят' транзакцията, казват Financial Times , и се опитва да получи одобрение във Върховния съд за „схема на подреждане“, за разлика от проточния процес на предлагане.

Схемата ще се нуждае от 75% одобрение от независими акционери, за да принуди всички останали да продават.

Ето потенциалната пречка: редица инвеститори, включително Jupiter Asset Management, Royal London и Standard Life, смятат, че сделката подценява Sky и че ролята на Джеймс Мърдок представлява конфликт на интереси.

Реакцията за офертата на Мърдок за 18,5 милиарда паунда за Sky

12 декември

Бивш председател на Би Би Си се присъедини към призивите, призоваващи премиера да се противопостави на опитите на Рупърт Мърдок да поеме Sky.

Сър Майкъл Лайънс, който многократно се сблъсква с бизнесмена относно собствеността върху медиите по време на престоя му в BBC Trust, заяви, че правителството трябва да приложи теста за „годен и подходящ човек“ към предложената сделка.

21st Century Fox на Мърдок обяви в петък, че е сключила предварителна сделка за закупуване на останалите 61% от Sky, които все още не притежава.

Този ход се очакваше откакто синът му Джеймс беше назначен за председател на Sky през януари.

Отдавна целта на семейство Мърдок е да върне изцяло телевизионния оператор под контрола на своята медийна империя. Опитът за това през 2011 г. беше изоставен след скандала с хакване на телефони, който доведе до затварянето на притежавания от Мърдок вестник News of the World и съдебните процеси срещу изпълнителните директори Ребека Брукс и Анди Коулсън, наред с други.

Това предложено сливане вече беше спорно и Sky беше принуден да се съгласи да разпредели своята новинарска мрежа с независим редакционен съвет, за да поддържа дистанция от заглавията на вестниците на Мърдок.

Секретарят по културата Карън Брадли вече има десет дни, за да реши дали да се намеси заради „загрижеността за концентрацията на медийната власт и дали Fox се ангажира със стандарти като точност и безпристрастно отразяване на новините“, казва Пазителят .

Новинарската мрежа на Fox в САЩ е безсрамно дясна и често е критикувана за предполагаемо предубедени и неточни репортажи.

Бившият бизнес секретар Винс Кейбъл, който блокира първата оферта за поглъщане преди пет години, и бившият лидер на лейбъристите Ед Милибанд заявиха, че сделката трябва да бъде разследвана от Ofcom, докато секретарят за култура в сянка, медии и спорт Том Уотсън казва, че Тереза ​​Мей трябва да се изясни. „дали възможността да бъде направена оферта е била обсъдена на срещата, която тя е имала с Рупърт Мърдок по време на нейното летящо посещение в Ню Йорк през септември“.

Сред инвеститорите също има гняв, че Джеймс Мърдок е председател и главен изпълнителен директор на бизнеса от двете страни на сделката, докато някои твърдят, че сделката за 18,5 милиарда британски лири подценява компанията.

The Daily Telegraph съобщава „Sky е изправена пред негативна реакция на акционерите заради решението си да премине през новия подход за поглъщане“.

Според Би Би Си , натискът върху независими директори като заместник-председателя Мартин Гилбърт, който е и главен изпълнителен директор на Aberdeen Asset Management, се засилва да настояват за по-висока цена на изкупуване.

Скай преназначава Мърдок - предстои ли продажба на Фокс?

29 януари

Джеймс Мърдок, синът на медийния магнат Рупърт, е преназначен за председател на британската сателитна телевизия Sky. Този ход идва близо четири години след като той се оттегли от ролята си в тогавашния BSkyB на фона на последствията от скандала с хакване на телефони в News of the World.

Това означава, че двама от ръководителите на медийната империя Мърдок в центъра на бурята са се върнали на позициите, които са били принудени да се откажат. Миналата година Ребека Брукс беше преназначена да ръководи британския издател на вестник на Рупърт Мърдок, който сега се нарича News UK, след като беше освободена от неправомерни действия във връзка с незаконните дейности, довели до падането на News of the World.

„Сякаш [Рупърт] Мърдок събира отново групата, сякаш изобщо нищо не се е случило“, каза бивш изпълнителен директор Ройтерс .

Завръщането на Мърдок също ще възроди слуховете за изкупуване на Sky от американския филмов и телевизионен гигант Fox, на който той също е главен изпълнителен директор. Fox е едно от двете публично регистрирани юридически лица, създадени от разделянето на старата News Corporation, която е била готова да купи BSkyB преди политическата реакция към хакерския скандал да я накара да се откаже от плановете.

Fox сега притежава почти 40-процентовия дял в Sky, който News Corporation притежаваше. Откакто тази сделка беше изоставена, британското подразделение на Sky се сле със своите сестрински фирми в Германия и Италия, за да създаде консолидиран европейски оператор.

Източници, близки до Мърдок, смятат, че прекратеното изкупуване представлява 'незавършена работа', казва Би Би Си Камал Ахмед . Миналата година самият той беше цитиран да казва, че „притежаването на 40 процента от неконсолидиран актив не е крайно състояние, което е естествено за нас“.

Ахмед добавя, че дори да не се осъществи официално изкупуване, възможностите, които се предоставят за обвързване между бизнесите, са огромни.

„Сега се вижда, че стойността в света на телевизията и филма произтича от собствеността върху съдържанието. И колкото по-голям е вашият глобален обхват, толкова по-мощен можете да станете“, пише той. „Новата роля на Мърдок означава, че той ще има по-голям надзор върху това как Fox (американски бизнес) и Sky (европеец) могат да създават стойност от съдържанието, което създават.“

Назначаването беше обявено заедно полугодишни резултати което показа, че Sky добави 337 000 нови клиенти само за три месеца и увеличи печалбите с 12% за шестте месеца до декември. Акциите му поскъпнаха с 2,5% този следобед до 1067 п.

Sky е изправена пред разследване на Ofcom заради искове за анулиране

7 август 2015 г

Sky се разследва от комуникационния регулатор Ofcom заради твърдения, че затруднява клиентите да отменят услугите си и не разкрива правилно процеса на напускане.

В Daily Telegraph , който публикува статии през изминалата година, подчертавайки искове от недоволни абонати, казва, че разследването ще разгледа дали Sky е „нарушила задълженията си да гарантира, че процедурите за прекратяване на договора не действат като пречка за клиентите да сменят доставчика“.

В него се цитират твърдения, че в договорите на компанията е посочено, че анулирането е възможно чрез редица маршрути, включително писмо или имейл, но на практика тя изисква всяка заявка да бъде потвърдена по телефона. Той подчерта отделни случаи от абонати, които казват, че е трябвало да „издържат разговори, които продължават до два часа и все още са били възпрепятствани от анулиране“.

В Daily Mail казва, че Ofcom не може да даде график за разследването, но казва, че 'такива сонди често могат да продължат между шест и девет месеца'. Той отбелязва, че регулаторът „не може да разследва индивидуални жалби“, но е започнал разследването след „разглеждане на модели в жалбите“ като част от по-широк преглед на практиките в тази област.

През юни Financial Times докладвано Надзорният орган трябваше да „започне нова програма за наблюдение и прилагане“, за да анализира споразуменията за анулиране и „въздействието, което те оказват върху способността на клиентите да напускат договори бързо, удобно и без грешка“.

Това е част от поредица от мерки, включително опити за прилагане на нов кодекс на практика, изискващ широколентовите фирми да позволяват на хората да напуснат договора си, ако връзката падне под „приемливи“ нива.

Sky каза в изявление, че ще „работи в тясно сътрудничество с Ofcom, за да им помогне с разследването им“. Доставчикът, за който Mail казва, че е започнал преглед на своите политики за анулиране миналата година, също цитира подобряване на броя на новите абонати и заяви, че е „ангажиран да предоставя най-добрата услуга в страната“.

Небето намира своите граници, когато растежът се охлажда

29 юли

от Том Сийбър, списание Shares

Акциите на оператора за платена телевизия Sky се търгуват в непосредствена близост до многогодишни върхове. Компанията се оказа изключително успешна в улавянето на милиони домакинства в Обединеното кралство с т. нар. „тройна игра“ предлагане на стационарни, широколентови и телевизионни услуги.

Проблемът, пред който се сблъсква сега ръководството, е как те продължават да осигуряват растеж. Sky все повече изглежда жертва на собствения си успех на конкурентния пазар в Обединеното кралство. Опитите на BT да си възвърне пазарния дял доведоха до скъпоструваща битка за прожектиране на футбол във Висшата лига и Шампионска лига и има опасения, че Sky може да е достигнал точката на насищане в Обединеното кралство.

Това помага да се обясни ходът от 7,4 милиарда британски лири за консолидиране на европейските сестрински компании Sky Italia и Sky Deutschland през октомври 2014 г. – като Италия и Германия се радват на по-ниски нива на проникване на платена телевизия и по-евтини национални футболни права за бутване. Недостатъкът на този голям стратегически ход е, че включва зареждане на баланса с много повече дълг.

Един от начините за по-нататъшно разширяване е добавянето на мобилен телефон към микса, така че да може да предлага това, което е наречено услуга за „четворна игра“ (мобилна, стационарна, широколентова връзка и телевизия). През януари 2015 г. Sky се договори с испанската майка на O2 Telefonica за стартиране на мобилна услуга в Обединеното кралство през 2016 г. Обосновката е доста ясна: клиентите се възползват от един доставчик и една фактура, а Sky може да постигне минимална ефективност при таксуването и сигурността друг източник на доходи от клиенти.

Друг начин, по който бизнесът търси да добави повече зрители, е чрез своята платформа за видео по заявка Now TV. Някои в общността на анализаторите се съмняват дали намаляването на нивото на детайлност, в което се отчитат ключови показатели за ефективност (KPI), е индикация, че традиционните абонати на платена телевизия се заменят с случайни потребители на Now TV. Последните могат да се считат за клиенти с по-ниско качество, тъй като осигуряват по-малко предвидим поток от приходи.

В отговор на резултатите от третото тримесечие, обхващащи трите месеца до 31 март 2015 г., инвестиционната банка Liberum отбеляза, че средният приход на потребител е нараснал само с £1 в Обединеното кралство и Ирландия през последните седем тримесечия до £47, като в Италия е равен в сравнение със същото времева рамка на €43 и спадна €1 € в Германия и Австрия на €35. Той предполага, че това може да е знак, че „качеството на абонатната база е под натиск“.

Въпреки тези нарастващи болки, Sky редовно е обект на слухове за сливания и придобивания. Медийните спекулации през юни 2015 г. предполагат, че могъщата династия Мърдок е отхвърлила две оферти през последните две години от френската медийна група Vivendi и компанията за мобилни телекомуникации Vodafone за 39-процентния дял на Twentieth Century Fox в бизнеса.

Според докладите те са държали за £18 на акция. Въпреки че Мърдок се свързва с хода на Sky да бъде частна, би било трудно да се оправдае изкупуването на компанията за по-малко от тази огромна премия, без значение политическите усложнения, които провалиха подобна оферта през 2011 г.

Видео: Финансовият директор на Sky обсъжда перспективите на компанията

[[{'type':'media','view_mode':'content_original','fid':'83492','attributes':{'class':'media-image'}}]]